Dilimizin Zenginlikleri Projesi
Mayıs Ayı Raporu
MISRA VE TÜRKÜ EZBERLEME ÇALIŞMALARI
Öğrencilerimizle Türk halk müziğinin önemli eserlerinden bazılarını dinledik. "Çanakkale Türküsü", "Yemen Türküsü", "Uzun İnce Bir Yoldayım" ve "Çayeli'nden Öteye" gibi türkülerle öğrencilerimizin kültürel birikimlerini artırmayı hedefledik. Bu türkülerden ve önemli türkücülerimizin görsellerinden oluşan bir pano hazırladık.
"Baş Harflerini Değiştir" Etkinliği
Öğrenciler, türkülerde geçen yeni öğrenilen kelimelerden tüm harflerini yukarıdan aşağıya yazdılar. Öğrenciler yukarıdan aşağıya dizili olan harflerle başlayarak yeni sözcükler türettiler. Türetilen kelimeler yine türkülerde geçen kelimelerdendi. Öğrenciler bu aktiviteyle karşılıklı olarak yeni kelimeleri ve telaffuzlarını öğrenerek kelime haznelerini geliştirdiler.
Sözsüz Oyun (Pandomim) ile Kelime Anlatma
Tüm sınıflarda öğrencilere sözsüz oyun (pandomim) ile kelime anlatma etkinliği düzenledik. Daha öncesinde “Pandomim nedir?”, “Charlie Chaplin kimdir?” konularında bilgilerimizi ölçtük. Öğrenciler, jest ve mimiklerini kullanarak belirli kelimeleri, kavramları ve durumları diğer öğrencilere anlatmaya çalıştılar. Bu etkinlik, öğrencilerimizin iletişim becerilerini geliştirmeye ve dilin farklı yönlerini keşfetmeye yardımcı oldu.
Kelimelerle Resim Çiz Yarışması
Okul içinde öğrencilerimiz arasında dinledikleri türkülerle ilgili düşündüklerini yansıtan, kendi çizimlerinden oluşan “Kelimelerle Resim Çiz” yarışması düzenledik. 6/A sınıfından Özlem Nur TOKGÖZ’ün Âşık Veysel’in “Uzun İnce Bir Yoldayım” türküsünden esinlenerek çizdiği resim okul birincisi olarak seçildi. Eser, i geneli düzenlenen yarışma için ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderildi.
Genel Değerlendirme:
Mayıs ayında gerçekleştirdiğimiz bu etkinlikler, öğrencilerimizin dilin zenginliklerini keşfetmelerini, kültürel mirasa olan bağlılıklarını güçlendirmelerini ve yaratıcılıklarını desteklemelerini sağladı.
ELİF TURANLI
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ
GÜLSER EROL
MÜDÜR YARDIMCISI